اخبار
1399/1/28 پنجشنبه
در راستای تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور؛
نحوه فعالیت پرسنل دانشگاه پیام نور سراسر کشور از ۲۳ فروردین اعلام شد

.


ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود(عج)، با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و آغاز مرحله فاصله گذاری هوشمند از تاریخ 1399/01/23 و پیرو مصوبات هیات رئیسه و اختیارات تفویض شده در جهت اعمال بهینه سیاست های تعیین شده در پروتکل بهداشتی وزارت بهداشت و همچنین به منظور جلوگیری از هرگونه وقفه در ارائه خدمات آموزش الکترونیکی و از راه دور، نحوه حضور اعضای سازمان مرکزی، ستاد استانی، مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور از تاریخ 23 فروردین 1399 به شرح ذیل تعیین می شود. بدیهی است هرگونه اصلاح یا تغییر در رویه های اعلام شده متعاقبا ابلاغ خواهد شد.
الف) سازمان مرکزی:
1-واحدهای ستادی شامل حوزه ریاست، معاونت ها، دفاتر، ادارات کل و بخش های علمی با حضور دو سوم اعضا (به صورت نوبت کاری) فعال و سایر اعضا در مواقع عدم حضور با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون اداری، سامانه جامع erp، سیستم جامع گلستان، سامانه آموزشهای الکترونیکی و سامانه پیشخوان خدمت در قالب دورکاری امور محول شده را در منزل انجام داده وکارکرد اعضا (شیفت و غیر شیفت) در ایام موصوف بدون ثبت اثر انگشت با اعلام اعضا،تایید مدیر بلافصل و تایید مدیرکل اموراداری صورت پذیرد. 
2- معاونین، مدیران کل ، روسای محترم بخش های علمی، مدیران و روسای ادارات مشمول دورکاری نمی باشند.
3- کارکنان مشمول دورکاری مکلفند ضمن ارتباط مستمر، نسبت به انجام امور محول شده در منزل اقدام کنند. عدم دسترسی در ساعات اداری روزهای دورکاری به منزله غیبت منظور خواهد شد.
ب) دانشگاه پیام نور استان ها:
1- ستادهای استانی، مراکز و واحد ها با حضور دو سوم اعضا (به صورت نوبت بندی ) فعال و سایر اعضا در مواقع عدم حضور با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون اداری، سامانه جامع erp، سیستم جامع گلستان، سامانه آموزشهای الکترونیکی و سامانه پیشخوان خدمت در قالب دورکاری امور محول شده را انجام داده و کارکرد اعضا (شیفت و غیرشیفت) با اعلام اعضاء، تایید مدیر بلافصل/ رئیس مرکز / واحد و تایید مدیر اداری استان صورت پذیرد. ضمنا برگزاری کلیه کلاس های آموزشی دانشجویان بصورت از راه دور و الکترونیکی با استفاده از تجهیزات و امکانات در اختیار مورد تاکید می باشد. 
2- روسای استانی می توانند ساعت حضور یا ارائه خدمت همکاران را به نحوی برنامه ریزی نمایند که پاسخگویی به مشکلات احتمالی دانشجویان و اساتید در بازه زمانی برگزاری کلاس الکترونیکی انجام شود.
3- کارکنان مشمول دورکاری مکلفند در ساعات مشخص شده در دسترس بوده و با ارتباط مستمر با محل خدمت امور محول شده را انجام دهند و عدم دسترسی در ساعات تعیین شده در روزهای دورکاری به منزله غیبت منظور خواهد شد. معاونین، مدیران و روسای محترم علاوه بر رعایت موارد فوق الزامات ذیل را نیز مد نظر داشته باشند:
- پیرو نامه شماره 65690/4/د مورخ 05/12/1398 کلیه مهمانسراهای دانشگاه پیام نور، تا اطلاع ثانوی تعطیل و از ارائه خدمات به متقاضیان معذور می باشد.
- کلیه اعضای هیات علمی دانشگاه موظفند نسبت به برگزاری کلاس های درس در قالب الکترونیکی یا از راه دور اقدام کنند. عدم برگزاری کلاس به منزله غیبت می باشد.
-     کلیه مراکز و واحد ها ضمن  برنامه ریزی دقیق، بر برگزاری کلاس های آموزشی نظارت دقیق داشته و گزارش کلاس های برگزار شده را بصورت روزانه به استان گزارش کنند.
- روسای استانی پایان هر هفته گزارش کلاس های تشکیل نشده را به معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی ارسال و در پایان نیمسال در سیستم گلستان در قسمت میزان مشارکت ثبت نمایند.
-    در راستای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، در صورتیکه هریک از اعضاء(اداری یا علمی) در منزل شرایط لازم برای انجام امور محوله را نداشته باشند، می توانند به نزدیک ترین مرکز/واحد پیام نور محل سکونت خود مراجعه و از زیر ساخت های مستقر در آن مرکز/واحد استفاده کنند و کلیه مراکز و واحدها باید همکاری لازم در این امور را فراهم نموده تا از مسافرت بین شهری همکاران جلوگیری بعمل آید.
- برای جلوگیری از هرگونه تاخیر در امور اجرایی، کلیه جلسات استانی و سازمان مرکزی، بصورت الکترونیکی از طریق ویدئو کنفرانس، وب کنفرانس یا هر ابزار مُجازی که در اختیار استان ها و سازمان مرکزی هست برگزار می شود.
- کلیه ماموریت های بین شهری تا اطلاع بعدی ممنوع و پرداخت هر نوع ماموریت توسط امور مالی استان ها و سازمان مرکزی ممنوع می باشد.
- ساعت کار روزانه کارکنان دانشگاه پیام نور بر اساس مصوبات ستاد فرماندهی مقابله با کرونا یا استانداری مربوطه می باشد.
-    در صورت تغییر احتمالی شرایط، متناسب با تصمیمات ستاد فرماندهی مقابله با کرونا و تصمیمات ابلاغی از سوی استانداری ها با هماهنگی معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه بر رویه های ابلاغی ارجحیت خواهد داشت.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر